Doden bij aanval van Taliban op universiteit in Pakistan

Bij een aanval van de Taliban op een universiteit in Pakistan zijn meer dan twintig doden en tientallen gewonden gevallen. Het leger probeert studenten en personeel in veiligheid te brengen, maar heeft de aanvallers nog niet overmeesterd.

Vier Talibanstrijders zouden intussen zijn gedood, maar er zijn ook studenten en docenten om het leven gekomen. Er zijn vuurgevechten gaande tussen het Pakistaanse leger en strijders. Er zijn ook ontploffingen gehoord.

Poëzievoordracht
De aanval vindt plaats op de Bacha Khan University, vernoemd naar een pacifistische activist uit de vorige eeuw. De Taliban is tegen diens gedachtegoed. In 2014 kwamen bij een aanval van de Taliban op een school in Peshawar 132 kinderen en negen volwassenen om het leven.

De universiteit ligt niet ver van Peshawar. Er zouden drieduizend studenten aanwezig zijn en zo’n zeshonderd gasten voor een poëzievoordracht.