DOtalks: HU omhoog in lijst Keuzegids

Enkele medewerkers zijn een initiatief gestart om de ranking van de HU in de Keuzegids omhoog te krijgen. Het eerste evenement getiteld DOtalks vindt op 14 april plaats.

Tijdens deze bijeenkomst houden mensen korte speeches die inspiratie moeten bieden om de hogeschool hogerop te krijgen in de lijsten. Een van de sprekers is Jan Bogerd, lid van het college van bestuur. Ook studenten mogen hun zegje doen. Zij kunnen hun praatje via een filmpje op YouTube inzenden. Voor de beste drie worden prijzen uitgeloofd van 1000, 500 en 250 euro.

Het initiatief ontstond op de community van HU-medewerkers op het sociaal netwerk Yammer.com. Aanleiding was de gedeelde laatste plaats met de Hogeschool Inholland in de Keuzegids 2011, die eind vorig jaar verscheen. ‘Onacceptabel’ en ‘onterecht’ vonden  projectmanager Piet Janssen, clustermanager Do Blankestijn en docent/engineer Arno Wilkens. Zij begonnen op Yammer de groep ‘van een vijfenhalf naar minimaal een zeven’ waaruit het idee van DOtalks ontstond.

‘We hopen dat de dag een aanzet vormt tot verbeteringen in het onderwijs en dat docenten, studenten en ondersteunend personeel er met z’n allen de schouders onder zetten’, zegt Wilkens. De bedoeling is om jaarlijks een dergelijk evenement te organiseren.