Finale Docent van het Jaar een dag verplaatst

De finale van de verkiezing van de Docent van het Jaar 2019 is verplaatst van 16 naar 17 januari. Daardoor vallen finale en prijsuitreiking op één dag, in plaats van twee. De wijziging volgt op enkele reacties onder een artikel in Trajectum, zo laat de organisatie weten.

Aanvankelijk stond de finale op 16 januari gepland – tijdens de eerste dag van het Onderwijsfestival HUnext19 – en de prijsuitreiking een dag later.

Maar daarop kwamen reacties van meerdere mensen. Zo liet finalist Joost Ansems weten: ‘Jammer dat de prijsuitreiking pas op de 17de is. Dat is niet leuk voor het publiek. Dat kan bezwaarlijk twee keer naar het festival gaan. Waarom wordt hiervoor gekozen? Zo organiseer je een anticlimax.’

Daarop meldt de organisatie nu: ‘Door wat verschuivingen aan te brengen in het programma hebben we een mooie oplossing bedacht die tegemoet komt aan alle wensen. Zo wordt voorkomen dat docenten, studenten en hun families op twee dagen aanwezig zouden moeten zijn voor respectievelijk finale en uitreiking van de prijzen’, meldt de organisatie.

De finale voor Docent van het Jaar vindt nu dus plaats op 17 januari van 13.30 tot 15.00 uur. De prijsuitreiking van de publieks- en juryprijs is tijdens de nieuwjaarsviering na afloop van het Onderwijsfestival.

Honoursstudent

Ook de finale en de prijsuitreiking van de Honoursstudent van het Jaar is niet meer uitgesmeerd over twee dagen, maar valt op de eerste dag van het Onderwijsfestival: 16 januari.