Flats in wijk Overvecht tegen de vlakte

Zes flats in de Utrechtse wijk Overvecht worden gesloopt. Zo’n 600 studenten die er tijdelijk zijn gehuisvest, moeten andere woonruimte zien te vinden.

Dat bevestigt een woordvoerster van studentenhuisvester SSH naar aanleiding van berichten op RTV Utrecht. De woningen zijn eigendom van woningcorporatie Mitros en worden sinds twee jaar via SSH tijdelijk verhuurd.

De complexen aan de Donaudreef, Jacoba van Beierendreef en de Maria Theresiadreef worden eind oktober teruggegeven aan Mitros, waarna ze tegen de vlakte gaan. De woningen aan de Maria van Hongarijedreef volgen in januari volgend jaar. De fractie van GroenLinks in de gemeenteraad heeft aangekondigd de wethouder om opheldering te vragen.

De bewoners krijgen eind deze week een brief in de bus met tekst en uitleg. SSH stimuleert de studenten zelf andere woonruimte te vinden. Zij kunnen meedingen naar een reguliere studentenkamer, opnieuw opteren voor tijdelijke huisvesting of via Woningnet een ruimte vinden. ‘Als ze zelf niets kunnen vinden bieden wij ze een woning aan’, zegt de woordvoerster. ‘Ze komen dus niet op straat te staan.’