Fusie tussen instituten IBA en IAO definitief

De Hogeschoolraad heeft woensdag 9 december ingestemd met een samengaan van de instituten Business Administration (IBA) en Arbeid & Organisatie (IAO). De administratieve fusie gaat op 1 januari 2021 in, later volgt de inhoudelijke samenwerking.

Voor studenten en personeel verandert er niet veel. De studies blijven bestaan (behalve Facility Management) en de grote opleidingen Human Resource Management en Bedrijfskunde blijven zelfstandig. Wel voegen ze de instituutsraden en examencommissies samen.

Maar in tegenstelling tot de aanvankelijke plannen is een fusie van de twee gemeenschappelijke opleidingscommissies van de instituten van de baan. De GOC’s blijven dus apart van elkaar bestaan. Dit was een hard eis van de HSR om in te kunnen stemmen met de fusie.