Gedeelde eerste plek bij Machtigste Student

De HU-studenten Maurits Bruin en Arie van Scheepen zijn beiden uitverkoren tot de Machtigste Student 2010 (aflevering studieverenigingen). Zij bezetten samen de eerste plaats in de jaarlijkse ranking van Trajectum.

Na twee afleveringen over de medezeggenschappers (2008, 2009), nemen we nu de studieverenigingen onder de loep. Om zicht te krijgen op de machtsconcentraties plozen we de lijsten van besturen en commissies van de circa twintig studieverenigingen door. Daarnaast speurden we naar nevenfuncties in faculteitsraden, opleidingscommissies en dergelijke.

Maurits Bruin is bestuurslid bij BG Utrecht (technische bedrijfskunde) en actief bij meerdere commissies van studentenzeilvereniging Histos. Arie van Scheepen zit in het bestuur van SROT (algemene operationele techniek), de medezeggenschapsraad van de faculteit Natuur en Techniek en de gemeenschappelijke opleidingscommissie van het Institute for Engineering & Design.

Het gehele artikel (inclusief de Top 10) staat hier en is donderdag 25 november te lezen in de papieren editie van Trajectum