Geschil over verhuizing logistiek en economie

Er is onenigheid ontstaan over de geplande verhuizing van de opleiding logistiek en economie (LE) naar Amersfoort.

De medezeggenschapsraad van de faculteit Economie en Management heeft medio oktober niet ingestemd met het plan. Belangrijke reden hiervoor is dat niet is onderzocht wat de kansen zijn als de opleiding in Utrecht blijft. Faculteitsdirecteur Arnick Boons liet daarop weten dat hij de zaak overdraagt aan het college van bestuur. Die moet hierover in de slag met de centrale medezeggenschapsraad (CMR).

Het college van bestuur besloot een half jaar geleden om logistiek en economie met ingang van september 2010 over te hevelen naar Amersfoort. De opleiding trekt te weinig studenten en in Amersfoort zouden betere perspectieven zijn. Belangrijke overweging was verder een advies van de commissie Van Ek om innovatieve logistiek in de stad te stimuleren. Daarbij speelt mee dat de nieuwbouw van de hogeschool in Amersfoort is berekend op vierduizend studenten terwijl er momenteel 2500 studenten zijn.