GGD vaccinatielocatie geopend in de Uithof

Vanaf maandag bestaat de GGD een ‘pop-uplocatie’ in de Uithof. Hierin kunnen studenten zich zonder afspraak laten prikken of vragen stellen over het vaccin.

Hoewel de vaccinatiegraad in Nederland hoog is, hebben nog altijd 1,8 miljoen mensen geen prik gehad. Wie dat zijn? De ‘zieken, sceptici, religieuzen, lager opgeleiden, migranten èn jongeren’, schreef Trouw. Maar met die laatste groep is alleen een beetje geduld nodig, schrijft het dagblad, want het is ‘misschien wel de simpelste niet-gevaccineerde groep om tot een prik te verleiden.’

Veel studenten waren pas vlak voor de zomer aan de beurt voor een vaccinatie. Ze zijn intussen op vakantie geweest en waren nog niet in staat om een afspraak te maken. Met deze GGD-locatie wordt het ze nog weer een stuk gemakkelijker gemaakt om zich te beschermen tegen corona. Als ze vragen en twijfels hebben over het vaccin kunnen ze na hun college gemakkelijk even naar binnen lopen.

De vaccinatielocatie zal tenminste acht weken bestaan. In de eerste week zal hij drie dagen geopend zijn en daarna één dag per week. De grote vaccinatielocatie van de GGD in de jaarbeurs sluit eind augustus.

Ook interessant: Dan is je bestuursjaar afgelopen wanneer alles net begint