Groot Nederlands Studenten Kampioenschap van start

Vanavond is op het terrein van sportcentrum Olympos in De Uithof het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK) van start gegaan.1400 sportende studenten, grotendeels van (sub)topniveau, komen in veertien sporten uit voor hun studentenstad. De winnende stad mag zich een jaar lang studentensportstad van Nederland noemen. Het GNSK is dit jaar in samenwerking met Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht georganiseerd.

De veertien sporten dit jaar zijn: voetbal, volleybal,handbal, badminton, basketbal, tennis, squash, lacrosse, rugby, schermen,waterpolo, wielrennen, zeilen en ultimate frisbee. De wedstrijden zijn op zaterdag 28 mei van 10.00 tot 18.00 en op zondag 29 mei van 10.00 tot 15.00uur. Na 15.00 zijn de finales, en daarna de prijsuitreiking. Op zaterdagavond vindt het GNSK-feest plaats.