Hogescholen starten met blended learning

De HU is samen met drie andere hogescholen gestart met enkele masters volgens het principe van blended learning. Het gaat om de opleidingen tot eerstegraad leraar wiskunde, Nederlands, Engels en algemene economie.

Blended learning is een combinatie van het traditionele contactonderwijs en afstandsleren. Het onderwijs vindt zowel face-to-face als digitaal plaats. Studenten kunnen zelf hun studietijd bepalen en werken veel in leerteams met enkele anderen uit hun regio.

De HU werkt hiermee samen met de educatieve faculteiten van de hogescholen Windesheim, Amsterdam en Inholland. Voor wiskunde Engels en Nederlands is de HU verantwoordelijk, voor algemene economie tekent de Hogeschool van Amsterdam.

De masters Engels, Nederlands en wiskunde duren twee jaar en vergen dertig studie-uren per week. Het is ook mogelijk er drie jaar over te doen met twintig uren studiebelasting. De centrale leslocatie is Utrecht. Algemene economie heeft de standplaats Zwolle en wordt aangeboden als driejarige opleiding.

De opleidingen zijn voorlopig alleen te volgen door docenten van samenwerkende scholen van voortgezet onderwijs in Limburg, de Veluwe en de stedendriehoek Deventer/Apeldoorn/Zutphen.