HU dubbele winnaar Media Battle

Twee teams van de Hogeschool Utrecht zijn als winnaars uit de bus gekomen bij de Media Battle. Afgelopen week streden studenten van de HU en Saxion Hogeschool Enschede wie de beste crossmediale concepten kan bedenken.

Zo’n 150 studenten van communicatie- en mediatechniekopleidingen werkten de afgelopen week aan opdrachten vanuit ondernemers (Media Battle) en diverse musea (Museum Battle). In de eerste categorie zegevierde de Utrechtse opleiding digitale communicatie. Zij ontwikkelden een concept voor een winkelstraat in Enschede. De Utrechtse opleiding communication and media design scoorde het hoogst tijdens de Museum Battle. Voor het Haagse Museon bedachten zij een concept dat de interactie tussen Polen en Nederlanders moet vergroten.

Het is de vierde keer dat de Media Battle is geghouden. Dit jaar werd het georganiseerd door lector Harry van Vliet en docenten van het lectoraat Crossmedia Business van de faculteit Communicatie en Journalistiek. Het thema was ‘stedelijke identitteit’.

Meer op www.mediabattle.ning.com