Kort

HU en UU steunen Olympos tijdens de tweede lockdown

De inkomsten van Sportcentrum Olympos lopen hard terug. In de eerste lockdown moest Olympos al sluiten en tijdens deze tweede lockdown heeft het sportcentrum het opnieuw zwaar. Bovendien verkeert het al langere tijd financieel in zwaar weer.

DUB meldt dat de inschrijvingen met ruim twintig procent zijn teruggelopen. De vaste lasten lopen door en daarom hebben Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht samen een lening verstrekt van vijf ton. De HU draagt daar 100.000 euro aan bij. Seger Pijnenburg, bestuursadviseur Communicatie Hogeschool Utrecht: ‘We vinden het belangrijk om Olympos te ondersteunen, zodat ze door kunnen gaan. We willen dat het sporten voor onze studenten en medewerkers van goede kwaliteit blijft en betaalbaar is.’

Het sportcentrum gaat op dit moment door met een beperkt aantal sporters en beperkte openingstijden. Mensen moeten reserveren voor fitness. Groepslessen gaan door met maximaal dertig mensen en anderhalve meter afstand. Buiten sporten gebeurt in groepjes van vier, competitiesporten gaan niet door. Sommige lessen worden online gegeven.