HU-studenten laatste in finale

De campagne van HU-studenten digitale communicatie is als laatste geëindigd in de wedstrijd van Veilig Verkeer Nederland (VVN). Studenten van Fontys Hogescholen in Eindhoven gaan er met de eerste plaats vandoor.

De tweedejaars studenten Daniël Brito, Tsun Tang en Victor Labigar behaalden in de finale op donderdag 28 januari een vierde plaats. De Hanzehogeschool in Groningen eindigde op de derde plek en Windesheim in Zwolle belandde op de tweede.

Groepen communicatiestudenten van deze hogescholen ontwikkelden een crossmediaal concept voor VVN. Die moet het rijgedrag van jongeren verbeteren. De Utrechtste studenten bedachten de campagne ‘Wees een held, zeg er wat van!’. Zij ontvingen complimenten voor het gebruik van de mogelijkheden van internet, maar de jury miste een een deugdelijke onderbouwing.

De HU-studenten zijn teleurgesteld. ‘Het is zeker geen terechte laatste plaats’, zegt Victor Labigar. ‘Ons research hebben we niet tijdens de presentaite naar voren gebracht. We dachten daarvoor te weinig tijd te hebben. Maar we hebben wel degelijk onderzoek gedaan. Er is een document met zestig pagina’s onderbouwing.’

Een troost: alle finalisten krijgen een kaartje voor een concert van Guus Meeuwis.