Huisjesmelker doet aangifte van smaad

Wim Bulten, uitgeroepen tot ‘huisjesmelker van het jaar’, heeft bij de politie aangifte gedaan van smaad, meldt de Groninger UK. Hij vindt dat de organisatie van de verkiezing hem doelbewust proberen te beschadigen met leugens.

Volgens het juryrapport van de verkiezing, die in handen is van de studentenvakbond LSVb en SP-jongerenclub ROOD, zou de Groninger kamerverhuurder studentes hebben laten strippen om in aanmerking te komen voor een kamer. Bulten ontkent dat en ook de LSVb heeft inmiddels toegegeven dat die klacht niet goed nagetrokken is. ‘We hebben geprobeerd het verhaal te checken, maar kregen geen reactie op onze mails’, zegt voorzitter Gerard Oosterwijk.

De LSVb-voorzitter en Rood willen het verhaal over de strippende studentes daarom wel rectificeren, maar benadrukt dat de titel ‘huisjesmelker van het jaar’ wel degelijk aan Bulten toebehoort. ‘Daarvoor hebben we genoeg andere klachten binnengekregen.’

Bulten houdt vol dat er over zijn kamerverhuurbedrijf nog nooit geklaagd is. ‘Ik hoop met deze aangifte duidelijk te maken dat je niet zo maar zulke onzin kunt opschrijven over mensen.’ Volgens de huisbaas heeft de politie hem zelf aangeraden om aangifte te doen van smaad. Morgen praat Bulten nog met de LSVb en ROOD om tot een oplossing van het geschil te komen.