Instituutsraden akkoord met verhuizing opleidingen naar IIBS

De twee instituutsraden hebben ingestemd met de verhuizing van twee opleidingen naar het Institute for International Business Studies (IIBS). De raad van het Instituut voor Communicatie (IvC) gaf zijn fiat afgelopen maandag en die van IIBS was in januari al akkoord.

Dat zegt Frank Buskermolen, directeur van het IvC en interim bij IIBS. Het gaat om de Engelstalige opleidingen Creative Business en de master Sustainable Business Transition. Samen met International Business bevat IIBS nu drie Engelstalige opleidingen. De verhuizing ging in per 1 januari.

Aanvankelijk legde het college van bestuur de plannen voor verplaatsing voor aan de Hogeschoolraad. Maar in januari trok het college het voorstel terug en liet het over aan de instituutsraden. Die gaven eerder al een positief advies. Nu moet er nog een besluit komen over de definitieve naam van IIBS. Het college is aan zet. Een voorstel voor een nieuwe naam is vanwege kritiek teruggetrokken.