Mbo’ers tijdelijk in pand HU Amersfoort

De afdeling medewerker-marketing van het ROC Midden Nederland trekt in bij de HU Amersfoort. Vanaf 8 november komen de 225 mbo-studenten en tien medewerkers in het nieuwe gebouw bij.
Zij worden tijdelijk gehuisvest op de verdieping van het thema Economie & Vrijetijdsmanagement. De HU in Amersfoort heeft in september een nieuw gebouw aan het Eemplein betrokken. Dat biedt ruimte voor zo’n 4000 studenten, terwijl er momenteel ruim 2600 studenten zijn.
Directeur Ramses de Groot van de HUA bepleit de vestiging van andere kennisinstellingen zoals het ROC naar het Eemplein. Dit stimuleert de doorstroming van mbo-leerlingen naar de hogeschool. ROC Midden Nederland en studentenhuisvester SSH werken aan een nieuwbouwproject waar het ROC een definitieve plek krijgt.