Academische pabo op masterniveau

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en de Radboud Universiteit Nijmegen starten volgend collegejaar met een nieuw type academische pabo. In vijf jaar behalen studenten naast hun pabo-diploma een universitaire mastertitel in pedagogie en onderwijskunde.

De opleiding biedt vwo-leerlingen die meester of juf willen worden een praktijkgerichte en wetenschappelijke studie op masterniveau. Zij kunnen straks lesgeven, maar ook actief bijdragen aan de verbetering van het onderwijs.

De academische pabo die in september in Utrecht van start ging, leidt op voor een bachelortitel onderwijskunde in combinatie met een pabo-diploma. Ook in Groningen, Leiden en Amsterdam bestaan plannen voor zo’n pabo-opleiding op bachelorniveau.