College: geen quotum allochtoon personeel

Collegelid Huib de Jong is geen voorstander van het instellen van een minimum aantal personeelsleden met een allochtone achtergrond bij de HU. Dat zei hij tijdens de afsluiting van het festival Crossing Cultures van de hogeschool op maandag 26 mei..

‘Ik denk er niet over om voor faculteiten percentages voor de instroom van personeel met een multiculturele achtergrond vast te stellen. Ik geloof daar niet in’, zo zei hij. Het collegelid reageerde hiermee op vragen van journalist en panellid Frénk van der Linden, die stelde dat dit bij veel bedrijven gebeurt.

De Jong ziet meer heil in het gericht werven van personeel en projecten zoals Nieuw Goud, waarbij jonge allochtone docenten een aanstelling krijgen. ‘Ik wil de effecten hiervan eerst afwachten voordat we eventueel met hardere maatregelen komen.’