Finalisten Bartjes rekendictee

De studenten Joery Hijne (pabo Amersfoort) en Rick van Kraaij (lerarenopleiding wiskunde) alsmede docente Floor Pull ter Gunne (lerarenopleiding natuurkunde) vertegenwoordigen de HU in de finale van het Bartjens Rekendictee.

Zij zijn vorige week in de verschillende categorieën als beste van de HU uit de bus gekomen. De strijd in de categorie pabo Utrecht moet nog worden gestreden. Het rekendictee vindt plaats op vrijdag 23 november op de Hogeschool Windesheim in Zwolle.

Drijvende kracht en presentator van de landelijke rekenwedstrijd is Marjolein Kool, docente rekenen/wiskunde aan de faculteit Educatie. De contest is bedoeld voor studenten aan de lerarenopleidingen en prominenten. Eenieder kan nog een finaleplaats bemachtigen via de zogenaamde internetronde (tot 11 november). Het is de negende keer dat het dictee wordt gehouden.

Foto: Marjolein Kool feliciteert Joery Hijne

Lees hier een uitgebreid interview uit Trajectum met Marjolein Kool.