Groen licht voor verhuizing pedagogiek naar Amersfoort

De opleidingen pedagogiek verhuizen definitief van De Uithof naar Amersfoort. Het Ministerie van Onderwijs heeft hier toestemming voor gegeven.

Dat maakt het college van bestuur vandaag bekend. Met ingang van het studiejaar 2012-2013 zullen alle studiejaren van de voltijd-, deeltijd- en masteropleiding op de locatie HU Amersfoort plaatsvinden. Het Instituut Ecologische Pedagogiek, waar de opleidingen zijn ondergebracht, telt in totaal twaalfhonderd studenten. De directie van de faculteit Maatschappij en Recht (FMR) heeft alle betrokkenen en aspirant studenten hierover geïnformeerd.

Een van de redenen van de verhuizing is dat de HU Amersfoort een nieuw onderwijsconcept gaat ontwikkelen. Pedagogiek zou hierin een voortrekkersrol gaan vervullen vanwege de ervaring met zelfsturend onderwijs. Daarnaast sluit de opleiding inhoudelijk goed aan bij de aanwezige opleidingen als de pabo en social work. Voordeel is ook dat de verschillende varianten straks in hetzelfde gebouw zijn gehuisvest. De dagopleiding pedagogiek is nu ondergebracht bij de FMR terwijl de deeltijd en master zijn gehuisvest bij de faculteit Educatie.