HU-robotteam voorbij gestreefd door Avans

Met hun kleine onderwijsrobotbuddy greep het team van verschillende opleidingen van de Hogeschool Utrecht bij de eerste RobotMatch voor het hbo net naast de prijs van 2500 euro. Wel kregen ze van een speciaal studentenpanel de eerste plaats, vooral vanwege de persoonlijke binding die de robot tot stand zou kunnen brengen tussen de student en de op zelfstandigheid gerichte leeromgeving.

Hogeschool Avans won de geldprijs omdat hun onderwijsrobot volgens de jury door zijn uitgebreide palet aan innovatieve toepassingen zoals een ingebouwde beamer, webcam en persoonsherkenningssysteem. Het prijzengeld wordt beschikbaar gesteld door Taskforce Innovatie Regio Utrecht.

Het was de eerste keer dat de RobotMatch werd gehouden, er kwamen zo’n 150 studenten, docenten en hbo-bestuurders op af. Het doel is om interdisciplinaire teams op gebied van kunst, onderwijs en techniek te laten samen werken aan het ontwikkelen van robots. Voor 2014 staat er weer een RobotMatch op het programma.