MuseumBattle bokaal naar studenten Creative Industries

Vier studenten van de afstudeerrichting Creative Industries hebben afgelopen vrijdag de MuseumBattle bokaal gewonnen met hun crossmedia-concept voor Museum Catharijneconvent.

Tijdens de vijf dagen durende battle ontwikkelden tachtig communicatie- en mediatechnologie crossmediaconcepten voor vijf musea: het Bonnefantenmuseum Maastricht, Museum Speelklok in Utrecht, het Armando Museum in Amersfoort, het Amsterdam Museum en Museum Catharijneconvent.

Met het concept ‘Wat als…’ haalden Hidde van der Meulen, Helmig Jan Kragt, Sjoerd Alkema en Bas Brocken de bokaal binnen. Hun concept, bestaande uit lay-over advertenties, een website en een postercampagne, moet bezoekers naar de Catharijneconvent-tentoonstelling Made in Utrecht trekken en tegelijk de Middeleeuwse binnenstad onderdeel laten worden van het museumbezoek.

Of het concept uitgevoerd gaat worden, daar wordt momenteel over gepraat. Dat geldt ook voor de niet-winnende concepten, waar de andere museum-opdrachtgevers van aangaven er ook veel ideeën uit te kunnen halen.

Foto: Jan Willem Groen
Op de foto v.l.n.r: Rosemarie Boone (Catherijneconvent), studenten Hidde van der Meulen, Helmig Jan Kragt en Sjoerd Alkema, Douwe Wigersma (Catharijneconvent)