OMT adviseerde: sluit hogescholen en universiteiten

Het had niet veel gescheeld of hogescholen, universiteiten en de bovenbouw van middelbare scholen waren weer gesloten en overgegaan op online onderwijs. Die aanbeveling staat namelijk in het meest recente advies van het Outbreak Management Team (OMT), schrijft de NOS.

Minister de Jonge van Volksgezondheid zou hier ook voorstander van zijn. Het kabinet heeft het advies niet overgenomen. ‘Wij hebben dat als overweging gegeven’, bevestigde OMT-lid Marc Bonten in het NPO radioprogramma Spraakmakers.

Wel overweegt het kabinet om hogescholen, universiteiten en voortgezet onderwijs te sluiten in regio’s waar het aantal corona-besmettingen niet voldoende terugloopt. Dat zei minister-president Rutte gisteravond op de persconferentie. Regio Utrecht noemde hij daarbij niet.