Science cafés: evaluatie opnieuw uitvoeren

De evaluatie van de science cafés van de HU moet opnieuw gebeuren. Dat stellen de studentgeleding van de Hogeschoolraad (HSR) en de voorzitters van de stichtingen Het Proeflokaal, Het7De en HideOut. De nieuwe evaluatie moet de drie cafés afzonderlijk behandelen en ook de incidenten per etablissement in kaart brengen.

Dit staat in de besluitenlijst van de HSR van de vergadering op 3 februari. Het onderwerp werd in een besloten setting behandeld om eerst het college van bestuur te informeren over dit verzoek. Het onderzoek werd eerder wel openbaar gemaakt en besproken in een openbare vergadering.

In januari publiceerde de hogeschool de evaluatie van de Dienst Bedrijfsvoering. Hierin staat onder meer dat er alcohol werd geschonken aan minderjarigen, er mogelijk drugshandel plaatsvond en er te weinig hygiëne was. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen de drie science cafés. De evaluatie en daaropvolgende publicatie in Trajectum leidde tot onterechte imagoschade, vinden betrokkenen.