Spel ‘Be Green’ te koop bij Intertoys

Het milieuspel ‘Be Green’ van studentencompany Greeny Games ligt vanaf maandag 13 september in alle speelgoedwinkels van Intertoys in Nederland. Het spel is op de markt gebracht door studenten small business and retail management in Amersfoort.

Vorig schooljaar richtten de eerstejaars het studentenbedrijf Greeny Games op. Met het spel Greeny wonnen zij diverse prijzen en werden uiteindelijk verkozen tot de beste Europese jonge ondernemers in de categorie hbo. Be Greeny is een aangepaste versie van de oorspronkelijke uitgave. Het spel maakt kinderen vanaf acht jaar bewust van het milieu.

Het is gebruikelijk dat een studentenbedrijf na een jaar wordt opgeheven, maar door het succes van Greeny Games besloten de initiatiefnemers een doorstart te maken. Zij richtten een VOF op en integreren hun werkzaamheden voor het bedrijf met het tweede jaar van de studie.