SSH ruilt honderden woningen met woningcorporatie

Studentenhuisvester SSH en woningcorporatie Bo-Ex gaan enkele honderden woningen ruilen. Bo-Ex stelt bijna 500 kleine zelfstandige woningen en studentenkamers ter beschikking. De studentenhuisvester brengt 350 zelfstandige woningen over, schrijft Utrechtnieuws.nl.

Zo kunnen de partijen hun doelgroep beter bedienen, is het idee. Bo-Ex richt zich vooral op verhuur van reguliere zelfstandige woningen en SSH op kamers en kleine zelfstandige eenheden voor studenten. Huurders merken weinig van de uitruil. Het huurcontract en ook de hoogte van de huur blijven hetzelfde.

SSH en Bo-Ex vragen eerst nog advies bij de bewonerscommissies en woonbesturen voordat ze met een definitief besluit komen. De woningen gaan dan 31 december over naar de nieuwe eigenaar.