SSH vervangt brandgevaarlijke platen aan Cambridgelaan

Tijdelijke maatregelen moeten de brandveiligheid van studentencomplex Cambridgelaan verbeteren. Later volgt een definitieve oplossing door het vervangen van brandgevaarlijke gevelplaten, schrijft AD/Utrecht.

Bijna 25 jaar na de oplevering van de studentenflat in het Utrecht Science Park bleken de gevelplaten niet brandveilig genoeg. Dat bleek uit onderzoek naar aanleiding van de brand in GrenFell Tower in Londen meldde wethouder Eelco Eerenberg aan de gemeenteraad. Eigenaar SSH nam enkele tijdelijke maatregelen.

Er is permanent toezicht, ramen in het trappenhuis zijn brandwerend afgedicht en er komen brandwerende platen op de begane grond. Binnenkort begint SSH met het verwijderen van de rest van de brandgevaarlijke platen. Dit gaat minsten negen maanden duren, vertelt de wethouder.