Achtergrond

Uitnodiging Docent van het Jaar-verkiezing

Trajectum en Studium Generale nodigen u graag uit voor de finale van de Docent van het Jaar-verkiezing, op donderdagavond 7 april op de faculteit Economie & Management.

De Docent van het Jaar-verkiezing wordt voor de derde keer gehouden. In januari werden alle studenten van Hogeschool Utrecht opgeroepen hun favoriete docent te nomineren. De twintig docenten voor wie de meeste nominaties binnenkwamen, vormden de longlist.

Zo’n duizend studenten brachten daarna hun stem uit. Op 31 maart zijn de vijf finalisten bekend gemaakt. 7 april strijden zij tijdens de finale om de felbegeerde titel Docent van het Jaar 2011.

Tijdens de finalebijeenkomst geven de vijf finalisten elk een mini-college van tien minuten, waarna een vakjury de Docent van het Jaar 2011 kiest en ook het publiek een winnaar aanwijst. De winnaars van de Docent van het Jaar-verkiezing maken kans op 1000 euro, een kunstwerk en een publieksprijs. Ook de andere finalisten gaan niet met lege handen naar huis.

De finale vindt plaats op de faculteit Economie & Management.

Aanmelden kan via Sharepoint.

Programma:
17.00 diner voor de collega’s en studenten van de finalisten
18.00 ontvangst met thee en koffie
18.30 opening
19.00 mini-colleges
20.15 uitreiking jury- en publieksprijs
20.30 borrel

Verhalenwedstrijd
In het kader van de Docent van het Jaar-verkiezing, dagen we de HU-bevolking (student én medewerker) uit om een bijzondere onderwijservaring in een kort verhaal te verpakken.
Over goed onderwijs heeft bijna iedereen wel een uitgesproken mening. Politici, media, ouders, vakbroeders en andere – soms zelfverklaarde – deskundigen raken er niet over uitgediscussieerd. Helaas gaat het in deze discussies vaak over organisatorische vraagstukken, financiën en logistieke randzaken in plaats van over echte onderwijskwaliteit.
Studium Generale en Trajectum focussen daarom liever op inspirerende verhalen over de kern van het onderwijsproces, de plaats waar het knettert, sprankelt, schuurt en onderwijs écht leeft: de ontmoeting tussen student en docent.

Het winnende verhaal wordt tijdens de finale van de Docent van het Jaar-verkiezing voorgedragen en beloond met een inspirerend en toepasselijk film- en literatuurpakket.

Stuur daarom voor 31 maart jouw korte verhaal (wij denken aan 800 woorden, maar kwaliteit klopt kwantiteit) naar studiumgenerale@hu.nl en houdt 7 april alvast vrij in je agenda!