Voormalig HU-pand Nijenoord verbouwd tot appartementencomplex

De verbouwing van Nijenoord 1, het voormalige HU-gebouw waar de instituten voor Gebouwde Omgeving en Engineering & Design gevestigd waren, is af. Het gebouw is verbouwd tot appartementencomplex met 195 appartementen.

Bijna vijftien maanden na de start van de verbouwing zijn de appartementen in de Utrechtse wijk Ondiep klaar, schrijft DUIC. De woningen zijn met name bedoeld voor starters. Er zijn twee-, drie- en vierkamerappartementen die in prijs variëren van 790 tot 1590 euro.

Het gebouw stond sinds 2016 leeg. Eind 2016 was er veel te doen over het pand, waar door een deel van circa 700 studenten op het eindfeest – de nacht van Nijenoord – vernielingen werden aangericht. De Hogeschool Utrecht deed daar aangifte van.

Arvest Residential Core Fund is blij met de verbouwing van het voormalige schoolgebouw tot appartementencomplex. ‘Het is mooi dat er nieuwe wijken bijkomen om het woningtekort te reduceren, maar de bestaande wijken mogen niet vergeten worden’, zegt portfoliomanager Dennis Wedding tegen DUIC.