Voormalig Avans-student gedood in Parijs

Een oud-studente van Avans Hogeschool is omgekomen bij de aanslagen in Parijs. Ze was deze zomer afgestudeerd.

De 23-jarige Française Marie Lausch behaalde haar diploma aan de School of International Studies van Avans Hogeschool, meldt hogeschoolblad Punt. Ze was samen met haar vriend Mathias Dymarski in de concertzaal Bataclan, waar terroristen vrijdagavond tientallen mensen om het leven brachten. Ook haar vriend is gedood. Studenten van haar opleiding houden vanavond een herdenkingsbijeenkomst.

In het hele land is om twaalf uur een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Ook hogescholen en universiteiten stonden erbij stil. Op diverse plaatsen waren er bijeenkomsten.