Weinig hbo-studenten in besturen ISO en LSVb

Het gros van de nieuwe bestuursleden van de studentenorganisaties ISO en LSVb studeert aan een universiteit. Slechts een enkeling heeft een hbo-achtergrond. Dat blijkt uit de presentaties van de bestuursleden, die 26 juni officieel in functie treden.

De enige bestuurder die momenteel aan een hogeschool studeert is Jochem Tollenaar. Hij is verkozen tot penningmeester van het ISO en is derdejaars aan de lerarenopleiding Wiskunde van de Hogeschool van Amsterdam. De vier andere bestuursleden studeren aan een universiteit. ISO-voorzitter Lisanne de Roos doet nu een premaster, maar slaagde eerder voor de bachelor Bestuurskunde/Overheidsmanagement aan Avans Hogeschool.

LSVb-voorzitter Ama Boahene studeert Rechten aan de Universiteit Utrecht en deed een jaar Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. De vier anderen studeren momenteel aan universiteiten. Twee van hen volgden daarvoor de hbo-opleidingen Journalistiek en Technische Bedrijfskunde aan Fontys Hogescholen. Ook in de afgelopen jaren waren bestuurders die een hbo-opleiding volgden spaarzaam.