Windesheim wil opleiding Oefentherapie starten

De hogeschool Windesheim treft voorbereidingen voor een aanvraag bij het ministerie van Onderwijs voor een nieuwe opleiding Oefentherapie. Dat bevestigt woordvoerder Jorieke van ’t Klooster van Windesheim.

Ook de voorbereidingen voor de zogenaamde Toets Macrodoelmatigheid en Toets Nieuwe Opleidingen zijn gestart. Rond de zomer zijn de resultaten hiervan bekend en volgt definitieve besluitvorming over het al dan niet starten van de opleiding.

De HU bouwt Oefentherapie Cesar juist af vanwege dalende studentenaantallen: vanaf 2022 neemt de opleiding geen studenten meer aan. Volgens instituutsdirecteur Henri Kiers van Paramedische Studies werken docenten van de HU mee aan het curriculum van van Windesheim. Onduidelijk is of het ook Oefentherapie Cesar gaat heten.