Kort

HU zakt een plek op duurzaamheidsranglijst SustainaBul

Hogeschool Utrecht heeft de vijfde plek behaald op de SustainaBul van Studenten van Morgen, de jaarlijkse duurzaamheidsranglijst van Nederlandse hogescholen. Daarmee zakt de HU een plek, ten opzichte van vorig jaar. Wageningen University behaalde de eerste plaats, de Universiteit Utrecht moet het doen met plek vijftien.

Studenten beoordeelden de hoger onderwijsinstellingen op hun websites, op duurzaamheid in onderzoek, onderwijs, bedrijfsvoering en integrale benadering. Zo denkt de HU concreet na over nieuwe projecten en initiatieven rond de zeventien Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties.

Daarnaast werd de Best Practice Award uitgereikt, voor een creatief en vernieuwend project dat verduurzaming stimuleert. Vorig jaar won de HU deze prijs met Inside Out: een flat in de Utrechtse wijk Overvecht, die met een slimme gevel appartementen verwarmt en tegelijkertijd voor elektriciteit en verwarming zorgt. Dit jaar dongen de HU-projecten Grasfalt, Precious Plastic en Celsius mee naar de prijs, maar deze werd uiteindelijk uitgereikt aan Zuyd Hogeschool, voor het project Wonen, Opleiden, Ondernemen en Werken.