HUgenotenprijs: voor de vijfde keer drie winnaars

Ellen Schepens, student medische hulpverlening, Studium Generale-coördinator Joost de Bruin en receptioniste Els van Keeken kregen tijdens de jaaropening van de HU op 29 augustus de HUgenotenprijs uitgereikt voor hun positieve bijdrage voor de hogeschool en in de maatschappij.

Met deze prijs zet de HU studenten en medewerkers die zich verdienstelijk maken op verschillende terreinen in de spotlights. Zo krijgt Schepens de prijs voor haar bestuurlijke activiteiten en haar inspanningen om een project in Kenia op te zetten voor betere medische zorg. De Bruin zet zich al jaren lang in voor kwaliteit in het onderwijs, eerst als bestuurslid van landelijke studentenvakbond LSVb en als coördinator Studium Generale zorgt hij volgens de voordracht voor een goede verbinding van onderwijs en maatschappij.

Van Keeken is voorgedragen omdat zij al twintig jaar een goede gastvrouw is voor zowel studenten, medewerkers als gasten van buiten en meer doet dan haar functie verlangt.

De genomineerden kregen een ereteken, waarin een zoutkristal is verwerkt –  ontworpen door de Utrechtse ontwerper Willem Noyons. Hij werd dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt.

Foto: HUgenoten Joost de Bruin en Els van Keeken na de uitreiking. Ellen Schepens verblijft in Kenia.