Driedubbele zelfmoord in De Uithof

Twee broers en hun verzorgster zijn afgelopen maandag dood gevonden in een studentenflat aan de Cambridgelaan in De Uithof. De drie zijn door zelfmoord om het leven gekomen.

De tweelingbroers van 33 en de vrouw waren huisgenoten van elkaar en voormalige studenten van de Universiteit Utrecht. De vrouw verzorgde de broers die aan een ernstige spierziekte leden, zo meldt NU.nl.
De politie trof het drietal aan nadat familie afscheidsbrieven had ontvangen en alarm had geslagen. De hoogbegaafde broers studeerden wiskunde en leefden volgens omwonenden een terugtrokken bestaan. Een goede vriend vertelt in het AD dat ze door hun ziekte geen uitzicht hadden op een beter leven en dat het de reden is geweest voor hun zelfmoord. Ze waren volgens hem afhankelijk van veel medicijnen.