Finaleplaats Utrecht studentenapp

Het idee voor een game/app voor alle Utrechtse studenten die gemaakt wordt door studenten mediatechnologie in opdracht van Trajectum heeft de finale gehaald van Het Samenspel www.hetsamenspel.nl dat de honderjarige Rabobank heeft georganiseerd als verjaardagskado aan de gemeenschap.

Met het concept voor de bouw van de game\app I Like Utrecht – there is more to explore, kunnen alle Utrechtse studenten via hun mobiele telefoon de stad kunnen ontdekken, een community vormen via een game, kortingen krijgen, praktische informatie vinden, etc.

Er waren 103 inzendingen voor Het Samenspel, waar de jury, onder leiding van oud-minister Jacqueline Cramer, een eerste selectie uit maakten. In de halve finale moesten de 25 overgebleven initiatieven de jury overtuigen van hun concept.

De finale zal plaatsvinden in november in de Jaarbeurs. Daar moeten 15 finalisten de leden van de Rabobank overtuigen tijdens een presentatie. De Rabobank heeft 200.000 euro beschikbaar gesteld onder 10 winnaars te verdelen. Daarnaast krijgen de winnaars hulp bij het realiseren van hun plan.