Oproep voor demonstratie in Den Haag

Tweede Kamerlid Jasper van Dijk van de SP roept op Facebook op om maandag 29 november te demonstreren in Den Haag.

Het protest start maandag om 12.00 uur op Het Plein, voor de ingang
van het gebouw van de Tweede Kamer. Om 14.00 begint het debat over de begroting van het ministerie van Onderwijs over het onderdeel hoger onderwijs en wetenschap.

‘Laat je stem horen: geen verhoging collegegeld naar 5000 euro, geen afschaffing stufi masters’, schrijft Van Dijk op Facebook. Het kabinet wil dat studenten die langer dan een jaar uitopen op hun studie 3000 euro extra collegegeld betalen. Ook is het plan om de studiebeurs voor masters om te zetten in een lening.

De demonstratie is niet georganiseerd door de Landelijke Studenten Vakbond ‘maar heeft onze sympathie’, meldt de LSVb op Twitter.