Podcast: Waarom wandelen net zo gezond is als hardlopen

Door corona zijn we massaal minder gaan sporten en bewegen. Een slechte zaak, want we voelen ons mentaal beter na een rondje wandelen of hardlopen. Hoe dat zit en hoe je (weer) kunt beginnen met sporten hoor je in deze podcast. We praten met Stefan Elbers, psycholoog, fysiotherapeut en onderzoeker bij het lectoraat Leefstijl en Gezondheid van de Hogeschool Utrecht.

Te gast is ook student Huidtherapie Ilse. Zij zou zichzelf niet als sportief omschrijven, maar gaat graag wandelen en rekken en strekken op een yogamatje. Maakt het voor je geestelijke gezondheid nog uit of je rustig wandelt of je een uur lang helemaal in het zweet werkt?

Vergeet je vooral niet te abonneren op onze podcast, dat kan in je favoriete podcastapp. Tot de volgende!