Te weinig animo voor deeltijdpabo Amersfoort

Voor de tweede keer op een rij gaat het eerste jaar van de deeltijdopleiding van de pabo in Amersfoort niet van start. Er hebben zich te weinig studenten aangemeld. De eerstejaars kunnen aanschuiven bij de pabo in Utrecht.

‘Afgaande op de animo op de open dagen moeten we constateren dat er te weinig studenten zijn om een eigen groep in Amersfoort te starten’, zegt Edwin Rooseboom, woordvoerder van de HUA. Vorig jaar was er ook al weinig interesse voor de Amersfoortse deeltijdvariant waardoor het eerste jaar daar niet van start ging.

De teleurstellende belangstelling is geen reden om de deeltijdpabo af te bouwen, stelt Rooseboom. De werving van studenten voor studiejaar 2014-2015 gaat gewoon door. ‘Als er zich voldoende studenten melden gaan we weer met een groep starten.’ De zittende studenten kunnen hun studie in Amersfoort afmaken.