Verkiezing Docent van het Jaar gestart

Studenten kunnen van 14 tot en met 28 januari hun favoriete HU-docent nomineren via www.trajectum.hu.nl/docentvanhetjaar.

Op 25 maart strijden de finalisten, met de beste nominatie en de meeste stemmen, tegen elkaar. Ging het in 2009 om de meest inspirerende docent. In de tweede editie van deze verkiezing gaat het om de beste studieloopbaanbegeleider.

Vorig jaar gaven duizenden studenten gehoor aan de oproep hun favoriete docent te nomineren. Eigenschappen als goed bereikbaar zijn, kennis van zaken en humor scoorden toen hoog. Vijf finalisten gaven in de finale een minicollege over een onderwerp in hun vakgebied. Zowel de jury als het publiek waren unaniem: logopediedocente Else de Haan werd Docent van het Jaar 2009.

De verkiezing wordt georganiseerd door Studium Generale en Trajectum. De winnaar krijgt 1000 euro, een kunstwerk en de felbegeerde titel: Docent van het Jaar 2010.