Studenten uit raadszaal gezet

Burgemeester Wolfsen heeft donderdagavond een aantal studenten uit de raadzaal laten verwijderen. Dit omdat ze het woord vroegen en dat gaat niet zomaar tijdens een raadsvergadering.

In een persverklaring meldden de studenten dat ze lid zijn van ROOD, de jongerenvereniging van de SP. Ze wilden tijdens de gemeenteraadsvergadering vragen of zij bij burgemeester Wolfsen of andere raadsleden mochten logeren.

Met de actie wilden de studenten de aandacht vestigen op de woningnood in Utrecht en de vele huisjesmelkers die daar gebruik van maken. Dit in het kader van een nieuwe ronde in de verkiezing van de huisjesmelker van het jaar. Beruchte Utrechtse huisjesmelkers als Vloet en Chang kregen vorige jaren de twijfelachtige eer.

Meer informatie over de verkiezing is te vinden de site www.huisjesmelkervanhetjaar.nl.

Foto: ROOD